چگونه چربی شکم و پهلو را آب کنیم؟

چگونه اصولي چربي هاي شكم و پهلو را آب كنيم

كم كردن كالري در حد معقول

آب كردن چربي شكم و پهلو

بدون كم كردن كالري نمي ­توان شكمي صاف و تخت داشت. مثلا اگر بخواهيد هفته­ اي نيم تا يك كيلو وزن كم كنيد، بايد انرژي دريافتي روزانه خود را بين 500 تا 1000 كيلوكالري كاهش دهيد. اما كاهش بيش از حد انرژي دريافتي، موجب كند شدن نرخ سوخت و ساز بدن شده و در نتيجه بدن كالري كمتري مي­ سوزاند؛ بنابراين اگر انرژي دريافتي روزانه بيش از حد لازم كم شود، نه تنها باعث لاغري نمي­ شود، بلكه روند كاهش وزن را حتي كندتر نيز مي­ كند.

آب كردن چربي شكم و پهلو


بيشتر بدانيد: تمرينات چربي سوز شكم و پهلو

مصرف فيبر بيشتر، به ويژه فيبرهاي محلول :

فيبرهاي محلول مقدار زيادي آب به خود جذب كرده و هضم، جذب و دفع مواد غذايي را آسان­تر مي­ كنند. در ضمن، مصرف فيبر احساس سيري طولاني مدت ايجاد كرده و در نتيجه باعث مي­ شود غذاي كمتري خورده شود. همچنين فيبرهاي محلول، تجمع چربي در اطراف اندام ­هاي بدن، به ويژه دور شكم را كاهش مي­ دهند؛ بنابراين خطر ابتلا به بيماري هاي مختلف را به مراتب كم مي­ كنند. غذاهاي غني از فيبرهاي محلول عبارتنداز: جو، دانه ­هاي كتان، آووكادو، حبوبات، جوانه­ هاي بروكسل و تمشك.

مصرف محصولات حاوي پروبيوتيك :

آب كردن چربي شكم و پهلو

پروبيوتيك ­ها، باكتري­هاي زنده ­اي هستند كه نقش مهمي در كاهش و نگهداشتن وزن فرد در حد مطلوب، ايفا مي­ كنند. خوراكي ­هايي همانند ماست، كفير، تمپه، كيمچي و يا ترشي جزو مواد غذايي سرشار از پروبيوتيك­ ها هستند. تحقيقات نشان داده كه افراد چاق يا داراي اضافه وزن در مقايسه با اشخاص با وزن متعادل، داراي آرايش متفاوتي از باكتري هاي روده هستند كه اين وضعيت منجر به افزايش وزن و تجمع چربي در بدن آن ­ها مي­ شود. در ضمن، مطالعات نشان مي­ دهد كه برخي از اصلي ­ترين پروبيوتيك­ هايي كه به طور موثر در كاهش چربي نقش دارند عبارتنداز: لاكتوباسيلوس فرمنتوم، لاكتوباسيلوس گاسري و لاكتوباسيلوس آميلوورس. با مصرف اين باكتر­ي ها مي­ توانيد تعادل باكتري­ هاي مفيد را در بدن حفظ كرده و از چربي­ هاي شكمي رها شويد.

بيشتر بدانيد : چرا با رژيم لاغر نمي شوم + فيلم

مصرف سركه سيب :

سركه سيب به دليل اينكه حاوي اسيدسيتريك مي ­باشد، فوايد زيادي براي سلامت بدن دارد. تحقيقات نشان مي ­دهد كه اسيدسيتريك در كاهش چربي­ هاي ذخيره شده در بدن موثر است. لازم به ذكر است كه اصولا سركه و مواد اسيدي را نبايد ناشتا مصرف كرد و يا در مصرف آن ­ها زياده ­روي نمود.

چربي شكم و پهلو

پرهيز از كالري­ هاي مايع :

نوشابه، آب­ميوه ­هاي صنعتي و نوشيدني ­هاي انرژي­ زا سراسر حاوي شكر و كالري­ هاي به صورت مايع هستند. با توجه به اينكه نوشيدن اين نوع از منابع كالري معمولا كار آساني است، بنابراين در هر نوبت از مصرف، مقدار زيادي كالري وارد بدن مي­ شود. علاوه­ براين، مغز نمي­ تواند كالري ­هاي مايع را به اندازه كالري ­هاي جامد، ثبت كند. در نتيجه، دوري از مصرف اين نوع از نوشيدني­ ها بايد در ابتداي فهرست رژيم غذايي لاغري به ويژه رهايي از چربي هاي شكمي باشد.

چربي شكم و پهلو

مصرف غذاهاي كامل ساده

غذاهاي كامل ساده مملو از ريزمغذي ­هاي، فيبر، آب، ويتامين و مواد معدني هستند. مطالعات نشان مي­ دهد كه مصرف اين نوع از خوراكي­ ها خطر ابتلا به چاقي را تا حد زيادي كاهش مي­ دهند. بنابراين، سعي كنيد مقداري زيادي از غلات كامل، آجيل، حبوبات، سبزيجات، لبنيات، گوشت هاي غيرفرآوري شده را در برنامه غذايي خود بگنجانيد.

آب كافي

نوشيدن آب به سه علت باعث مي­ شود تا چربي­ هاي دور شكم كاملا آب شوند. اولا، آب نرخ سوخت وساز بدن را افزايش مي­ دهد. دوم اينكه نوشيدن آب نيم ساعت قبل از غذا در فرد حس سيري ايجاد كرده و باعث مي ­شود تا غذاي كمتري خورده شود. در نهايت، با نوشيدن آب يبوست كاهش يافته و نفخ شكم از بين مي­ رود.

مصرف منطقي غذا

منطقي غذا خوردن تكنيكي است كه به شما كمك مي ­كند تا گرايش ­هاي احساسي و فيزيكي خود را نسبت به گرسنگي تشخيص داده و تحت امر خود دربياوريد. آهسته غذا بخوريد و تمام حواس­تان به خوردن غذا باشد و بدين ترتيب مي توانيد بدون مصرف غذاي بيش از حد، سير شده و غذاي اضافي كه موجب افزايش چربي ­هاي شكمي مي­ شوند را مصرف نكنيد.

مصرف پروتئين بيشتر

بدن، كالري موجود در پروتئين­ ها را بيشتر از كالري موجود در چربي ­ها و كربوهيدرات­ ها مي­ سوزاند. در ضمن، رژيم غذايي سرشار از پروتئين اشتهاي فرد را كاهش داده، موجب احساس سيري در او شده و باعث كاهش وزن به ويژه چربي­ هاي شكمي مي­ شود. بدين ترتيب، هرچقدر بيشتر پروتئين مصرف كنيد، لاغرتر خواهيد شد.

شمارش كالري­ هاي مصرفي

چربي شكم و پهلو

روش­ هاي زيادي هست كه به شما كمك مي ­كند تا غذاي مصرفي روزانه خود را بررسي كنيد. اما بهترين روش براي اين كار، شمردن ميزان كالري غذاهاست. بنابراين، ليستي از غذاهايي كه مي­ خوريد تهيه كرده و با توجه به عناصر به كار رفته در تهيه آنها، كالري مصرفي خود را حساب كنيد.

مصرف ماهي­ هاي چرب

هر هفته يك يا دو وعده ماهي ­هاي چرب ميل كنيد. اين نوع از ماهي ­ها سرشار از اسيدهاي چرب امگا3 بوده و براي سلامتي بدن بسيار مفيد هستند. اسيدهاي چرب امگا3 كمك مي كنند تا تجمع چربي ­هاي ذخيره شده در كبد و دور شكم، كم شود. از طرف ديگر اگر تمايلي به مصرف ماهي­ هاي چرب نداريد، مي ­توانيد امگا3 را از طريق مصرف مكمل­ هاي روغن ماهي دريافت نماييد.

آب كردن چربي شكم و پهلو

به حداقل رساندن مصرف شكر سفيد

مصرف شكر سفيد رابطه مستقيمي با اكثر بيماري ­هاي شايع مثل ديابت نوع 2 و يا كبد چرب دارد. مطالعات نشان مي ­دهد كه هر چقدر شكر بيشتري مصرف كنيم، چربي­ هاي دور شكم بيشتر مي­ شود. شكر اضافه شده معمولا در بسياري از محصولات غذايي پنهان است؛ بنابرين قبل از اينكه محصولي را بخريد، با دقت به مواد تشكيل دهنده آن توجه نماييد.

روغن نارگيل، جايگزين مناسب

روغن نارگيل حاوي تركيبات منحصر به فردي از اسيدهاي چرب مي­ باشد. اين ماده غذايي، جزو معدود خوراكي­ هايي است كه داراي زنجيره تري­ گليسريد متعادلي مي ­باشد. جايگزين كردن برخي از چربي­ ها (و از جمله چربي­ هاي حيواني) با روغن نارگيل، باعث مي­ شود تا افراد در طي روز انرژي بيشتري داشته و دير به دير احساس گرسنگي كنند.

مصرف چاي سبز و قهوه شيرين نشده

چاي سبز و قهوه تلخ از سالم­ ترين نوشيدني ­هاي روي زمين محسوب مي­ شوند. نوشيدن قهوه تلخ باعث افزايش ميزان سوزاندن چربي بدن مي­ شود. همچنين، چاي سبز نيز سرعت سوخت ­وساز بدن را افزايش داده و چربي­ ها را تا حدي آب مي ­كند.

بيشتر بدانيد: خواص قهوه سبز در لاغري

30 دقيقه پياده ­روي

كاهش چربي شكم

تركيب ورزش و رژيم غذايي مناسب معمولا روش موثرتري براي آب كردن چربي ­ها و كاهش وزن مي­ باشد. براي كاهش وزن نيازي به ورزش­ هاي سنگين نيست. يك پياده روي ساده 30 تا 40 دقيقه­ اي در هر روز مي­ تواند تاثير بسيار مهمي در سلامت بدن و كاهش وزن داشته باشد.البته در اين ميان ابدومينوپلاستي نيز به عنوان يك روش زيبايي براي شكم مطرح هست

به حداقل رساندن اضطراب

اضطراب باعث افزايش ميزان ترشح هورمون كورتيزول شده و در نتيجه، ميزان اشتها و پرخوري را به شدت بالا مي­ برد. اين شرايط باعث افزايش ميزان چربي ­هاي دور شكم به ويژه در خانم ­ها مي­ گردد. بنابراين، سعي كنيد با انجام حركات مثل يوگا و مديتيشن، اضطراب را در خود به حداقل برسانيد.

[ بازدید : 17 ]

[ يکشنبه 26 آذر 1396 ] 13:53 ] [ سارا کرمی ]

[ ]

ساخت وبلاگ جدید چت روم جای لینک شما
بستن تبلیغات [x]